0
0

تکنیک های تبلیغ نویسی احساسی که محتوای شما را 10 برابر بهتر می کند

آیا می خواهید محتوای خود را جذاب تر کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ بیش از حد فکر نکنید.

من حامد خانی اینجا هستم تا به شما 8 تا از بهترین تکنیک های تبلیغ نویسی احساسی را آموزش دهم. با من باشید

تبلیغ نویسی احساسی

هیچکس خواندن متن های کسل کننده یا تصاویر خسته کننده را دوست ندارد. به همین دلیل ما باید بتوانیم به بهترین نحو با مخاطبان خودمان ارتباط برقرار کنیم.

اگر بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و یک رابطه قابل اعتماد با آنها ایجاد کنید، میزان ماندگاری بالاتر می رود و آن ها از مشتریان وفادار شما خواهند شد.

با استفاده از تبلیغ نویسی احساسی ما می توانیم تا 10 برابر محتوای خود را بهتر کنیم.

1. تبلیغ نویسی احساسی با روایت یک داستان

آیا می خواهید مخاطبان خود را مشغول به خواندن کنید؟ برای آن ها داستان خوبی تعریف کنید.

داستان سرایی از ابزارهای ساده اما تاثیر گذار برای جلب توجه افراد و احساسی کردن آن ها در محتوای شماست.

همه می خواهند بدانند بعد چه اتفاقی می افتد ، خصوصا اگر بتوانند با قهرمان داستان هم ذات پنداری کنند. گفتن داستان هایی درباره کسب و کار خود می تواند ضریب پسندیدن برای برند شما را افزایش دهد.

به عنوان مثال شما می توانید به مخاطبان خود بگویید چگونه کسب و کار شما شروع به کار کرده است و چه نوع چالش هایی را پشت سر گذاشته اید و چگونه در جهت اهداف فعلی خود کار می کنید.

2. اهرم ترس از دست دادن (FOMO)

ترس از دست دادن نیرویی قدرتمند است. اگر بتوانید احساس اضطراب یا اضظرار را در مخاطبان خود ایجاد کنید ، واکنش های جالبی از آن ها دریافت خواهید کرد.

یک راه خوب برای استفاده از FOMO تبلیغ یک محصول یا معامله فقط برای مدت زمان محدود است. همه تمایل دارند محصولات را با تخفیف های باورنکردنی خرید کنند متنها زمانی شما می توانید موفق باشید که اهرم ترس را در سیستم خرید خود فعال کرده باشید.

اگر مردم نگران از دست دادن محصول شما باشند پس در نتیجه سریعتر از شما خرید می کنند.

3. به مخاطبان خود احساس خاص بودن و یا قدرتمندی بدهید.

تمایل به داشتن احساس خاص بودن در هنگام خرید باعث چنان فروش خواهد شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

از این تکنیک می توان در فروش لباس ، وسایل منزل ، خودرو و یا هر چیزی که شخص را خاص نشان دهد استفاده کرد. مخاطب شما باید احساس بی نظیری از برتری نسبت به دیگران داشته باشد.

برای آنکه بتوانید این احساس را در مخاطب ایجاد کنید از محتوای خود برای ترسیم یک تصویر خاص از محصول یا خدمات خود استفاده کنید ، این محصول از کیفیت بالا ، متمایز و کمی انحصار برخوردار است.

مشتریان فعلی خود را به عنوان افرادی نشان دهید که مخاطبین شما به دنبال تقلید کردن از آن ها باشند. این یک احساس عالی به مشتری شما خواهد داد.

برای انجام این کار باید ابتدا استراتژی داشته باشید و سپس مخاطبان و مشتریان خود را خوب بشناسید.

4. احساس تعلق ایجاد کنید.

مردم باید احساس پذیرش ، پسندیدن و اهمیت دادن کنند. سعی کنید مخاطبان خود را دعوت به گروهی کنید که دیگران نیز عاشق عضو شدن در آن باشند.

یکی از راه های استفاده از احساس تعلق این است که برند خود را به عنوان یک سبک زندگی معرفی کنید.

به عنوان یک مثال عالی می توان به اپل اشاره کرد. بازاریابی اپل دارای مولفه اصلی ، اجتماعی و احساسی دارد. برخی از افراد استفاده از محصولات اپل را به عنوان با کلاس بودن و لاکچری بودن می دانند.

ممکن است تجارت شما همانند اپل نباشد ولی شما نیز می توانید با ایجاد یک تصویر قوی از برند خود و پرورش آن حس انحصار در محصولات خود ایجاد کنید.

5. از کلیدواژه راز استفاده کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.

سوالات بی پاسخ جذاب هستند. به همین دلیل عنوان بسیاری از مطالب با یک سوال عنوان شده است. افراد می خواهند از جواب ها مطلع شوند به همین دلیل سریع کلیک می کنند.

اگر می خواهید محتوای خود را فوق العاده قوی کنید درون آن رمز و یا رازی کوچک قرار دهید و مخاطبین را با یک سوال ترقیب به خواندن کنید.

مطمئنا در زمینه کاری شما هم سوالات بی پاسخ بسیاری وجود دارد سعی کنید برای آن ها محتوا ایجاد کنید و افراد را به خواندن آن تشویق کنید به این گونه می توانید تبلیغ نویسی احساسی خود را به بهترین نحو اجرا کنید.

6. قول دهید که به مخاطبان خود در رسیدن به اهدافشان کمک خواهید کرد.

هدف گذاری و موفقیت شخصی موضوعات بسیار احساسی هستند.

برای اکثر مردم ، آرزو ها ، ترس ها و احساس عزت نفس بسیار اهمیت دارد. اگر بتوانید متوجه شوید که مخاطبتان بیشتر چه چیزی را می خواهد ، راهی مستقیم به سمت احساسات آن ها بدست آورده اید.

به آن ها کمک کنید تا به آنچه که می خواهند برسند و آن ها شما را به عنوان یک متحد می بینند و نه تنها خرید می کنند بلکه دیگران را نیز به سمت شما هدایت می کنند.

سعی کنید با نظرسنجی و یا مصاحبه مستقیما اهداف مخاطبین را  دریابید. سپس این اهداف را در تبلیغ نویسی احساسی خودتان قرار دهید.

7. از شوخ طبعی استفاده کنید.

بازاریابی نباید همیشه جدی باشد. در واقع ، شوخی طبعی می تواند تصویر عالی از برند شما در ذهن مخاطب بسازد.

خنده راهی عالی برای ایجاد ارتباط فوری با کسی است. همچنین نشان می دهد که برند شما خیلی جدی خودش را نمی گیرد.

اگر تمامی مطالب شما اخیرا کمی جدی بوده است سعی کنید یک یا دو قطعه طنز ایجاد کنید و ببنید مخاطبان شما چگونه آن را دریافت می کنند.

البته این مورد را نیز به خاطر داشته باشید شوخ طبعی گرچه بسیار عالی است اما در هر موقعیتی مناسب نیست. باید زمان مناسب را بدانید و مراقب باشید که مخاطب احساس توهین به خود نکند.

الگوریتم MUM گوگل ، آیا انقلابی در راه است؟

8. مخاطبان خود را غافلگیر کنید.

اگر فکر می کنید ممکن است محتوای شما به اندازه کافی به یاد ماندنی نباشد آن ها را غافلگیر کنید تا برای همیشه محتوای شما در یاد آن ها بماند.

غافلگیر کردن راه های مختلفی دارید ولی یک راه می تواند به چالش کشیدن عقیده شخصی مخاطب در مورد یک موضوع باشد ، این یک راه عالی برای ماندن برند شما در ذهن مخاطب است.

نتیجه گیری

به راحتی از کنار این تیتر ها رد نشوید و این محتوا را برای خودتان ذخیره کنید و چندین و چندبار بخوانید.

مطمئنا مولفه های دیگری هم در تبلیغ نویسی احساسی هست که در آینده به آن ها خواهیم پرداخت.

هر کدام از موارد بالا در دوره های آموزش حرفه ای با مبالغ بسیار زیاد آموزش داده می شود ولی ما در اینجا برای شما تمامی این موارد را به رایگان قرار داده ایم. این مقاله از وب سایت SEJ ترجمه شده است.

اگر تمایل دارید کسب و کار خود را اینترنتی کنید با من در تماس باشید تا با مشاوره کاملا رایگان شما را برای رسیدن به اهدافتان کمک کنم.

تماس در واتس اپ یا تلگرام : 09367244379

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://bookseo.ir/?p=24185
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
سلام. من حامد خانی هستم و حدود 10 سال هست که در حوزه ی طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستم. تاکنون صدها پروژه ی طراحی و سئو وب سایت انجام داده ام ولی همیشه در حال یادگیری بوده ام و آموزش دادن رو کار اصلی خودم می دانم. در سال 1394 اقدام به راه اندازی وب سایت بوک سئو کردم تا علاوه بر یادگیری بیشتر خودم مطالب روز دنیا در زمینه سئو را نیز با شما به اشتراک بذارم. با من باشید تا شما را با دنیای ایده های جذاب سئو آشنا کنم...
مطالب بیشتر
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
2 سال قبل

خیلی عالی بود مخصوصا مثال ها خیلی خوب موضوع رو جا مینداخت
فقط کاش منبع هم میدادید و یکم بیشتر باز میکردید موضوع هارو

4