0
0

آنالیز سئو وب سایت 2021 (کاملا حرفه ای و رایگان)

شناخت و داشتن برنامه در هنگام شروع سئو یک وب سایت بسیار با اهمیت می باشد. به همین جهت آنالیز سئو وب سایت باید در ابتدا انجام شود. در این مقاله شما می توانید به راحتی یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را آنالیز کنید و یا آنکه در طرح ویژه گروه بوک سئو شرکت نمایید و به صورت کاملا رایگان آنالیز وب سایت خودتان را به گروه بوک سئو بسپارید.

  • ارتباط از طریق واتس اپ می باشد پس حتما واتس اپ داشته باشد
  • پیشنهاد می کنیم هدف از سئو کسب و کار خود را به همراه وب سایت چند تا از رقبا اصلی را در کادر بالا وارد نمایید.
  • 0 تومان


خدمات ارائه شده در پروپوزال آنالیز سئو وب سایت حرفه ای:

  1. بررسی کلیدواژه ها (ارائه تمامی کلیدواژه های بدست آمده)
  2. بررسی رقبا (تا 10 رقیب)
  3. بررسی ساختار سئو وب سایت (به همراه ارائه پیشنهادات)
  4. بررسی UI و UX وب سایت (صفحات اول ، برگه ها ، نوشته ها و محصولات)
  5. بررسی بک لینک های وب سایت (لینک های داخلی و خارجی)
  6. ارائه پیشنهادات حرفه ای
  7. آنالیز سرعت وب سایت
  8. ارائه فایل اکسل کامل کلیدواژه ها
  9. زمان تحویل حداکثر 10 روز کاری

آنالیز سئو وب سایت

مراحل آنالیز سئو وب سایت

برای هر کاری باید ابتدا یک پلن کلی داشت، اگر بخواهیم بدون برنامه وارد کاری بشیم معمولا یا شکست می خوریم و یا میزان موفقیت بسیار کمتر از حد انتظار می باشد. این مورد در بحث سئو 100 برابر اهمیت بیشتری دارد چرا که اگر برنامه نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم بود.

ما باید ابتدا یک دید کلی نسبت به همه چیز در سئو وب سایت داشته باشیم و کار را با توجه به دیتای که داریم شروع کنیم. من برای شما دوستان عزیزم یک برنامه جامع در اینجا قرار داده ام که داخل آنالیز های رایگان که انجام میدم نیز از همین برنامه استفاده می کنم.

دیگه دوران سئو کلاه سیاه با توجه به الگوریتم MUM به پایان رسیده است و ما باید از فوانین گوگل بر اساس اصول و قوائد پیروی کنیم.

آنالیز کلیدواژه ها

گام اول: بررسی کلیدواژه ها

اولین گام آنالیز سئو وب سایت بررسی کلیدواژه ها می باشد. شما باید ابتدا دید کاملی نسبت به حوزه ی کاری خود و کلیدواژه های که مردم از آن ها استفاده می کنند داشته باشید. کلیدواژه ها باعث می شود تا میزان بازدیدی که در ماه می توانید کسب کنید را متوجه شوید و یا حتی میزان درآمد خود را پیش بینی کنید.

نکته: پیدا کردن کلیدواژه ها تا انتهای مسیر آنالیز سئو وب سایت باید انجام شود، چرا که در طول آنالیز حتما به یک سری کلیدواژه های جدید بر می خورید.

یکی از بهترین روش ها برای یافتن کلیدواژه ها و میزان بازدید آن ها استفاده از سرویس Keyword Planner گوگل می باشد. استفاده از این سرویس باعث می شود که شما علاوه بر آنکه می توانید نام کلیدواژه ها را به دست آورید  امکان بدست آوردن بازدید هر کلیدواژه در ماه را نیز خواهید داشت.

آنالیز رقبا

گام دوم: بررسی رقبا

شما باید بدانید چه تعداد رقیب دارید و از همه مهمتر رقبای شما در چه سطح می باشند. شما باید بدانید بهترین رقیب شما کیست و چه طور می توانید شکستش دهید. همچنین باید بدانید که آن ها چه ویژگی های دارند و مزیت رقابتی آن ها نسبت به شما و شما نسبت به آن ها چیست.

هر روزه باید رقیبایتان را بررسی کنید تا همواره یک گام از آن ها جلوتر باشید. آنالیز رقبا نسبتا کار پیچده ای است و شما باید بتوانید رقیب های خودتان را با ابزار های مختلف آنالیز کنید. برای آنالیز رقبا می توان به ابزار رایگان الکسا اشاره کرد که به شخصه بسیار ازش استفاده می کنم.

مثلا می توان از طریق ابزار الکسا به منظور پیدا کردن Top Keyword های رقیب استفاده کرد که بسیار می تواند در بحث پیدا کردن کلیدواژه به شما کمک کند.

آنالیز سئو

گام سوم : بررسی ساختار سئو وب سایت (سئو تکنیکال)

بسیار اهمیت دارد که ساختار سئوی وب سایت شما درست باشد. شما باید بررسی کنید که آیا وب سایت شما دارای تمامی تگ ها مورد نیاز می باشد یا نه؟ همچنین به بررسی تمامی لینک ها بپردازید و از سلامت تمامی لینک های خود اطمینان حاصل کنید.

از صد ها وب سایتی که تاکنون آنالیز انجام داده ام بیشترین مشکلات سایت ها در این بخش ها بوده است:

  1. وجود لینک های 404
  2. عدم استفاده از تگ ها به صورت صحیح
  3. مشکلات Canonicalised بسیار

این سه مورد به وفور داخل وب سایت های ایرانی مشاهده می شود. البته عوامل دیگه ای هم نیز هستش که باید به تمامی آن ها رسیدگی شود.

از بهترین ابزارهای که می توان اشاره کرد برای بررسی ساختار وب سایت می توان به نرم افزار فوق حرفه ای Screaming Frog SEO Spider اشاره کرد. البته نرم افزار های زیادی آنلاین و آفلاین وجود دارند ولی دقت این نرم افزار واقعا بی نظیر است و از همه مهمتر رایگان است.

آنالیز ui

گام چهارم: بررسی UI و UX وب سایت

UI مخفف عبارت User Interface می باشد و به معنای رابطه کاربری بین انسان و کامپیوتر است. هر چه رابط کاربری وب سایت شما زیباتر باشد کاربر بیشتر می تواند با سایت ارتباط برقرار کند. این نکته از این لحاظ بسیار پر اهمیت است که هر ثانیه حضور کاربر در وب سایت برای افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت دارد.

UX مخفف عبارت User Experience می باشد و به معنای راحتی کاربر در کار با کامپیوتر است. شما زیباترین وب سایت را داشته باشید ولی کاربر نتواند با وب سایت شما کار کند باعث نارضایتی کاربر و خروج وی می شود.

به شخصه بررسی این مرحله با توجه به داشتن آشنایی با بازاریابی اینترنتی توسط خودم انجام می شود ولی سئو کارهای دیگر می توانند از فردی متخصص در این زمینه استفاده کنند. البته نکته ی مهم برای طراحی ui و ux ، خود را به جای کاربر قرار دادن است.

آنالیز بک لینک های سایت

گام پنجم: بررسی بک لینک ها و لینک های داخلی ویسایت

داشتن بک لینک های طبیعی برای هر وب سایت باعث می شود که سرعت رشد تا چندین برابر افزایش پیدا کند. شما باید یک آنالیز دقیق از بک لینک های خود داشته باشید و بک لینک های که اسپم هستند را شناسایی کنید.

بسیار مشاهده شده که سایت های ایرانی از یک مسئله اساسی غافل هستند و آن هم لینک های داخلی است. شاید باورش برای شما هم سخت باشد ولی در بعضی از وب سایت ها وجود لینک های داخلی صحیح بسیار تاثیری بیشتری نسبت به لینک های خارجی بر روی سئو دارد.

ابزارهای زیادی برای بررسی بک لینک ها وجود دارد که بهترینشان را می توان سرچ کنسول گوگل نام برد که هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی را می توان داخل آن مشاهده کرد.

همچنین پیشنهاد می کنم حتما دوره ی آموزشی بک لینک سازی با مانی ربات را مشاهده نمایید.

آنالیز سئو وب سایت

گام ششم: سرعت وب سایت

سرعت وب سایت به یکی از اصلی ترین فاکتور های سئو تبدیل شده است و اگر سایت شما از سرعت مناسبی برخوردار نباشد احتمال آنکه ایندکس هم نشود زیاد است.

بهترین ابزارهای که می توان برای بررسی سرعت وب سایت اشاره کرد نخست استفاده از Page speed google می باشد و سپس می توان به GTMetrix اشاره کرد.

آنالیز سئو وب سایت توسط سایت های آنلاین

وب سایت های بسیار هستند که سایت شما را در کسری از دقیقه بررسی می کنند ولی دو مشکل اساسی دارند :

  1. ابزارهای حرفه ای رایگان نیستند
  2. فقط بر روی سئو تکنیکال تمرکز دارند و از مابقعی مباحث غافل هستند.

البته به شخصه از هر دو نوع آنالیز استفاده می کنم و آنالیز آنلاین را مکمل آنالیز آفلاین خود میدانم و به دنبال نتایج دقیق تر هستم.

پیشنهاد می کنم هیچ گاه بدون داشتن اطلاعات وارد حوزه سئو نشوید چرا که سئو علم داده ها می باشد و استخراج این داده ها نیز خود یک هنر است و شما باید بتوانید داده ها را به بهترین نحو از آنالیز خود خارح نمایید و فایلی کامل برای پروژه تان ایجاد نمایید.

اگر سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه ها بپرسید. منتظر آموزش های درجه یک ما باشید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://bookseo.ir/?p=24146
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
سلام. من حامد خانی هستم و حدود 10 سال هست که در حوزه ی طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستم. تاکنون صدها پروژه ی طراحی و سئو وب سایت انجام داده ام ولی همیشه در حال یادگیری بوده ام و آموزش دادن رو کار اصلی خودم می دانم. در سال 1394 اقدام به راه اندازی وب سایت بوک سئو کردم تا علاوه بر یادگیری بیشتر خودم مطالب روز دنیا در زمینه سئو را نیز با شما به اشتراک بذارم. با من باشید تا شما را با دنیای ایده های جذاب سئو آشنا کنم...
مطالب بیشتر
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها