0
0

وقتی الگوریتم های گوگل تغییر می کند

در یک ماه گذشته شاهد تغییرات بسیار در الگوریتم های گوگل بوده ایم. این تغییرات آنقدر چشم گیر بوده است که بعضا حس برگشت گوگل به 10 سال پیش رو به سئو کاران می دهد. خیلی از سایت ها در این مدت یک ماه افت بسیار ناگهانی داشته اند. این افت به قدری بوده است که سایت های معروف جای خود را به سایت های بی محتوا و بی ارزش داده اند. سایت های که هیچگونه ارزش محتوایی ندارند و تنها با تکرار کلیدواژه ها به صفحه اول رسیده اند.

الگوریتم های از جمله پنگوئن و پاندا نیز تغییرات چشم گیر و بسیار جالبی داشته اند. در ادامه می خواهین به برخی از این تغییرات بپردازیم.

دیگه روی یک کلیدواژه تمرکز نکنید!

دیگه سعی بر این نداشته باشید با یک کلیدواژه فوق العاده رقابتی به صفحه اول گوگل بیاد و ماه ها تلاش کنید و از آخر هم به صفحات اول گوگل نیاد. از این پس با استفاده از ابزارهای گوگل همچون Google Keyword Planner به جای تمرکز بر روی یک کلیدواژه بر روی گروه های کلیدواژه کار کنید. مثلا کسی که سایت در رابطه با موضوع موبایل داره دیگه نباید بر روی کلیدواژه موبایل تمرکز کند بلکه باید به بررسی از ابزارهای گوگل تمرکز خود را بر روی کلیدواژه های هم خانواده و 2 یا 3 کلمه ای ببرید و سعی بر رتبه گرفتن در این کلیدواژه ها نمایید.

ارتباط معنایی صفحات را بیشتر کنید!

دیگه برای اینکه رتبه بگرین نباید یک صفحه ایجاد و تنها بر روی همون صفحه اقدام به بک لینک گیری کنید بلکه باید صفحاتی مشابه ایجاد و به یکدیگر لینک نمایید. به طور مثال همون سایت موبایل را در نظر بگرید. کافیست یک مطلب در مورد رم موبایل ، یک مطلب در مورد سی پی یو موبایل ، یک مطلب در مورد سیستم عامل موبایل و موارد دیگر ایجاد و اینها را به یکدیگر لینک نمایید.

بک لینک گیری حرفه ای انجام دهید!

خیلی مهمه که لینک های با کیفیت دریافت نمایید. دیگه دوران خرید لینک هم گذشته و به هیچ عنوان لینک خریداری نکنید. از این پس باید لینک از سایت های دریافت کنید که علاوه بر کیفیت بالای سایت ، به صورت تک صفحه ای به شما لینک داده شود. در این رابطه می توانید به کتاب آموزش سئو مراجعه نمایید.

فاکتورهای سئو داخلی را بهتر از قبل انجام دهید!

در الگوریتم های جدید سئو داخلی بسیار اهمیت پیدا کرده است، به طوری که قبلا اگه تعداد کلیدواژه ی هدف شما بیش از حد بود مطمئنا مطلب اسپم می شود. ولی حالا یک خورده موضوع تغییر کرده و انگار که نه تنها باعث جریمه شدن نمی شود باعث افزایش رتبه هم می شود. برای اطلاعات بیشتر به مطلبی در رابطه با فاکتورهای کلیدواژه مراجعه نمایید. همچنین روی سرعت سایت خیلی تمرکز کنید، اگه سایت شما سرعتش کم باشد رتبه سایت شما نیز افت چشم گیری خواهید داشت.

ماندگاری کاربران در سایت را افزایش دهید!

از زمان کلیک کاربر در گوگل بر روی لینک سایت شما ، شمارش گوگل هم شروع میشه هر چقدر این ماندگاری در سایت بیشتر باشد باعث افزایش رتبه چشم گیری در سایت شما خواهد شد، حتما مقاله جذب بازدید کننده در چند ثانیه اول را بخوانید.

در روزهای آتی خبرهای بیشتر در رابطه با گوگل و الگورتیم های جدید آن برای شما قرار خواهیم داد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://bookseo.ir/?p=1301
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
سلام. من حامد خانی هستم و حدود 10 سال هست که در حوزه ی طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستم. تاکنون صدها پروژه ی طراحی و سئو وب سایت انجام داده ام ولی همیشه در حال یادگیری بوده ام و آموزش دادن رو کار اصلی خودم می دانم. در سال 1394 اقدام به راه اندازی وب سایت بوک سئو کردم تا علاوه بر یادگیری بیشتر خودم مطالب روز دنیا در زمینه سئو را نیز با شما به اشتراک بذارم. با من باشید تا شما را با دنیای ایده های جذاب سئو آشنا کنم...
مطالب بیشتر
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها